levennalelylaan.reismee.nl

Voor onze fans

We lopen achter. Dat komt niet omdat we niets meemaken, maar juist omdat we zĆ³ veel leuke dingen doen dat we ze onmogelijk allemaal kunnen opschrijven. Na een fantastische reis van drie weken door MongoliĆ«, waarvan jullie het verslag nog grotendeels tegoed hebben, reisden we per trein naar Beijing. Wat een leuke stad! Vijf dagen vol pret brachten we door in de hoofdstad van China, en daarna ook nog eens vijf in Shanghai. Vanuit Shanghai bracht AirAsia ons verder zuidelijk naar de Filippijnen. En ook daar zijn we inmiddels alweer drie weken en ook daar is het weer prachtig, interessant en relaxed en willen we nog lang niet weg. Maar we gaan toch, want er wachten ons de resterende twee-en-halve maand van onze wereldreis nog twee fantastische bestemmingen: IndonesiĆ« en Nepal! Als kers op de taart hebben we 2 december een date met Bart en Catarina in Kathmandu. De lootjes voor Popjes-Sinterklaas ā€œAsia editionā€ zijn al getrokkenā€¦

Voor nu even een woord van dank tussendoor voor jullie die dit lezen. Allereerst bedankt Liesbeth en Harmien voor de extra fotoruimte! We zijn alvast losgegaan met de MongoliĆ« fotos. Over MongoliĆ« gesproken: ook nogmaals dank voor het thermo-ondergoed, het was hard nodig tijdens het kamperen in de Mongoolse herfst. Mam, de broek die jij 24 uur voor vertrek nog even korter kon maken zit ook nog steeds lekker, al zakte hij na Uzbekistan en KirgiziĆ« wel erg af. Gelukkig gingen we daarna naar China en konden we alles er weer aan dim-summen! De 0.6 liters Wusu bier voor 30 cent hielpen ook denk ik. En tenslotte: sorry nog voor die 35 dozen met rotzooi in je garageā€¦

Rosan, dank voor je prachtige foto-collage voor bij alle muziek suggesties (waarvoor ook dank! Voor de meeste dan) die ik op mijn promotie kreeg. En natuurlijk voor je immer enthausiaste reacties en goede adviezen omtrent darmparasieten en tropische kwallenbeten.

Dear Jacobs group colleagues: thank you so much for all the Bever-bonnen! Thanks to you I was able to buy that really-expensive-but-very-warm-and-still-only-650-grams sleeping bag. It features in one of the Mongolia pics. Also thanks to all my other NKI homies for their awesome gifts. I went Scuba diving 5 times already in the Philippines and there is still plenty of promotie-cadeautje left to go and see if the sea turtles are just as big in Indonesia!

Popjes: Mongoliƫ leende zich in de praktijk niet zo voor parachute-spring avonturen, maar die verplaatsen we graag naar een ander mooi land. De Popjes-pin-up-kalender en de vieze-woorden-Point-it fotos zijn nog dagelijks in onze gedachten.

Ik (Vicencio) ben heel blij met mijn nieuwe rugzak! Hij is erg robuust en er past heel veel in, misschien meer dan ik zou moeten dragen. Dank je wel papa, mama, Ernesto, Neeria en Sander! Ook dank voor morele steun tijdens de last-minute shopping momenten vlak na mijn promotie. Ook van andere mensen heb ik spullen en bijdragen voor spullen gekregen die we op onze reis gebruikt hebben. Dank aan Liesbeth en Harmien, aan mijn Leidse collegaā€™s, aan de Popjes en aan de GVR voor de e-reader om lichtgewicht boeken op te lezen, thermo-ondergoed voor de koude nachten in MongoliĆ«, muskietennet tegen de mugjes, geheugenkaartjes voor de vele fotoā€™s, en de GPS om niet te verdwalen. Van heel veel mensen heb ik op mijn promotie prachtige boekenleggers gekregenā€”dank jullie wel! De boekenleggers zijn niet mee op reis, maar de leestips heb ik wel meegenomen!

En aan al die andere vriendjes en familieleden: Dank jullie wel allemaal voor die enorme pot met geldelijke bijdragen en andere prachtige cadeaus die we bij onze promoties mochten ontvangen. Ze hebben zeker geholpen bij het aanschaffen van onze treinkaartjes en visa en er wacht ons een hoop moois als we in Januari weer terug zijnā€”dank jullie wel allemaal!

De beschrijvingen van onze avonturen in Mongoliƫ, Oost-China en de Filippijnen komen er aan. Als in: we zitten er bovenop. Maar nu eerst even naar Indonesiƫ.